Wymiana parownika
Wymiana tego elementu jest najtrudniejszą i często najbardziej kosztowną naprawą klimatyzacji samochodowej. Na linii produkcyjnej, parownik wraz z jego obudową, montowany jest przeważnie przed montażem przedniej szyby, drzwi, a nawet silnika. Wyjęcie uszkodzonego i montaż nowego parownika wiąże się z rozebraniem całego kokpitu, wyjęciem wiązek elektrycznych, demontażem kierownicy, a niekiedy nawet drzwi auta. Jest to bardzo wymagająca i pracochłonna naprawa. Czas potrzebny do wykonania usługi jest zależny od poziomu trudności i ilości elektroniki umieszczonej w kokpicie. Najczęściej to 20-30 godzin roboczych dwóch serwisantów. Deska rozdzielcza i cała zabudowa kokpitu, musi zostać rozłożona i złożona tak, aby nie uszkodzić i nie zarysować żadnych materiałów, z której jest wykonana. Nowy parownik należy umieścić w równo skręconej i szczelnej obudowie. Jej nieodpowiednie skręcenie może skutkować zalewaniem wnętrza auta, skroplinami spływającymi po parowniku do odpływu skroplin, pod podwozie samochodu. Szczególnym elementem, na który należy zwrócić uwagę, jest połączenie parownika z zaworem rozprężnym.